Besiktingsdatum och inredningstankar..

2 kommentarer
 
 
 
 
 
 
Hej :) Här är jag igen!
Jag väntar och väntar..men NU har vi iaf fått ett besiktningsdatum: 8 februari blir det tjohooo!
Hoppas det blir en slutbesiktning då med  så vi får komma in.
 
Så länge letar jag taklampor och funderar på övervåningens möblering:
 
 
 
 
 
 
Dessa i munblåst glas står högt upp på listan,någon av dem.
Älskar den ojämna ytan och känslan av riktigt hantverk,självklart med koltrådslampa inuti för ett äkta stearinljus-aktigt sken. Det förhöjar mysfaktorn i detta kära landet med sitt kalla ljus ute stora delar av året.
 
Sedan funderar jag ju på övervåningen som sagt och nu går tankarna mot att ställa massa sektioner av IKEA:s Modulsoffa Kivik längs med snedtaket mitt emot trappan (efter tips ;) ! )..vet inte dock hur tv ska placeras överhuvudtaget däruppe.
Men detta tror jag skapar mysigt soffhäng  för familj och nära vänner..så kan man ligga och läsa och titta upp i takfönstret emmellanåt  en regning kväll:
 
 
 
Kivik , här i gråbrun klädsel. Jag måste kolla upp hur den ser ut IRL bara färgen.Helst vill jag ha vita men det ska ju kunna gå att vara däruppe allihopa och det blir skönare om man slipper tänka på att akta den vita klädseln..man kan ju kanske köpa på sig några vita klädslar pö om pö och ha ibland.
Tänk massa kuddar och plädar och mysbelysning..Vad tror ni?
Det enda tråkiga med detta är att man inte kan ställa massa låga hyllor/ byråer längs med den väggen då , någor som skulle ge välbehövlig förvaring..hmmm..svårt!
 
Väggarna uppe i allrum blir nog vita till att börja med , då en firma antagligen kommer att göra ÖV. Så får det växa fram ett annat färgval med tiden då det inte är så enkla väggar att bara slänga på lite ny färg eller tapet sådär på ett litet kick.. Det är ju öppet till nock. Eller så blir man så nöjd med vitt så det får vara så ;) man vet ju aldrig förräns man är där.
 
Kram!
 
1 Emilie:

skriven

ÅÅÅ vad kul =)!!! Jag kommer och hjälper dig å tapetsera =)!! Jag tror det blir bra med vitt där uppe, speciellt om du ska ha en lite mörkare soffa. Kanske du kan måla i en typ linnevit (som vi brukar prata om =) ), om du ger färgkod till snickrarna. Fast det är smart å ha en mörkare soffa speciellt om familjen hänger där hahaha, det är ju guld värt då!! men du vet den där stocksund soffan som jag alltid tjatar om, den har ju ett jättefint tyg som är lite mörkare greigig (om jag inte minns fel?!), har dom inte den färgen till kivik oxå? såg lite ut som den på bilden. den är ju asa snygg tycker jag och mörk så inte skiten syns hahaha =).

Svar: Vi måste till Ikea snart Emilie :D då får du hjälpa mig att tänka ,min hjärna är kaputt nu av allt! I need You!!
Miriam

2 Emilie:

skriven

Jag åker gärna till ikea 😂😋😉👍

Svar: Ha ha 😂 Jag misstänkte det 👍🏻!!
Miriam