God kväll

En kommentar
 
 
 
Hej!
Hoppas att ni haft en bra dag !
Smög upp på övervåningen och tog lite bilder :)
 
 (Vy från klädkammare och badrum)
 
 
 
 ( även här vy från kädkammare och badrum)
 
 
 
 ( vy mot sovrum , med badrum och klädkammare brevid utanför bild)
 
 
 
 
 
( vy mot klädkammare och badrum och sovrum samt trapp)
 
 
 
 
( ett av sovrummen )
 
 
( riktiga kattvinds luckor istället för en skiva med ram)
 
 
 
Känns rent när alla bygg grejjor är borta :) kanske behöver man inte göra mer ;) ?
Nu måste jag sova .. Är så trött !
Godnatt 💕
 
 
 
1 Micke:

skriven

Wow! Ser ju kanonbra ut! 😃 Ska ni betsa limträbalken eller hur har ni tänkt? Hur har ni gjort i taket när ni har gipsat, är det osb under eller bara gips? Vi har ju tänkt köpa samma innertak som nere men det blir ju klart slätare om man gipsar 😊 Vart sitter den kattvinden nånstans?

Lycka till med resten nu!! /Micke

Svar: Hej och tack :D!Ja vi tänkte bästa den i nån svart/brun nyans, jag tror det blir snyggt mot det vita.Om man har öppet till nock så är det ju kul att spinna vidare på vindsvåningskänslan lite sådär tänkte jag.
I Taket är det nog bara gips men väggarna är det någon typ av obs/spån/plywood skivor under.
Det pågår ju en debatt om vad som är bäst att ha under gipsen för gedigenhets känslan :) men jag är osäker på vilken vi har faktiskt..men det känns bra iaf.
Vi tänkte att vi ville ha gips just eftersom vi har öppet upp till nock och som du säger så blir det ett slätare intryck vilket passar bra då, men har man innertak så att säga så fungerar det ju lika bra med plattor som nere..(jag trodde först att det var något som jag skulle störa mig på , med nedervåningen men man tänker inte alls på plattorna:)..)

Vi har kattvindar i alla sovrum , vi har dragit ut väggen ngn meter om man säger och sen har vi en i det sovrum som ska bli vårt uppe på väggen eftersom vi har vanligt tak i badrummet som ligger bredvid.
Jag ville undvika att ha den ut i allrum eftersom jag får en känsla av lokal och tycker de ser ut lite som ventilations luckor och sovrummet syntes den minst, och om vi tapetserar ngn gång så tapetserar vi in den så den syns ännu mindre ;).
Tänkte lägga ut massa bilder på övervåningen nu..den är dock inte klar men ändå .
MVh Miriam :)
Miriam