Lite bilder på framstegen..

5 kommentarer
 
 
 
 
 
 
 
Hej!
Vi är i huset 24/ 7 så jag hinner inte uppdatera så mycket just nu , men det går framåt hela tiden i huset :) !
Vi har en liten bit kvar i hallen att lägga golv på , och måla där några varv till.
Sovrummet / kontoret tar vi sist för just nu har vi nästan allt material därinne.
Det blir jättebra..jag tycker så mycket om huset <3!
 
Här är tapeten på plats och det underbara golvet..listning är kvar.
 
 
 
 
 
 Vy mot köket med lillebror och lilleson på bild ;) 
 
 
 
 
 Runt öppningen mellan kök och v-rum sågade vi till mdf skivor på brädgården istället för att använda de som hjältevadshus skickat med. Den ska bara målas vit nu så blir det jättebra.
 
 
 
 
 Lite golv och sötingar och tapeter i köket på kvällskvisten..som sagt så är vi i jobbar i huset mest hela tiden.
 
 Lite lampmys ;) i köket..lister ska sättas.
 
 
 
Övervåningen går snabbt framåt , jag ska ta lite bilder i dagsljus sen i olika vinklar så ni får se den med.
Jag tror att det blir en mysig övervåning faktiskt :).
 
Nu är det Hockey träning på agendan , sedan huset igen..ingen rast och ingen ro hi hi
 
KRAM!
 
1 Micke:

skriven

Ser ju skitbra ut! 😃 Vad är det för golv? Riktigt brett 😮

Svar: Tack :D!! Det är ett laminat vi köpte på bauhaus , Logoclic granada oak tror jag det hette ( nu skrev jag allt som jag minns stod på paketen , är inte säker på vilket som är själva namnet he he ) . Först var jag lite räddat de skulle vara för breda,men de passade superfint med den öppna planlösningen,blev kanon! Och tack för inspirationen med mdf i öppningarna ;) Vi gjorde så och det blev sååå bra!
Miriam

2 Hanna Vänerö:

skriven

Hej!
Roligt att följa ert arbete ned huset! Vi ska bygga ett Spira 177 och det kommer i mitten av April 😄 Tack för inspiration!
Hanna

Svar: Hej och tack så mycket :) Vad snäll du är! Vad spännande med husleveransen i April,du måste verkligen längta nu när det är så nära :)!! Kommer du blogga något om det? Så man får kika hur det blir :)? Mvh Miriam
Miriam

3 Jenny:

skriven

Hej! Så himla fint 😍 Kul att ha hittat er blogg, vi ska bygga spira 168 vi med, levereras om ca 2 veckor. Blir inspirerad av era bilder. Får jag fråga vad tapeten i vardagsrummet heter? Vi har kikat på alternativet att måla invändigt och har tänkt oss just en "greige" :)

Svar: Hej Jenny :) Jag tror jag har svarat dig på instagram nu ( är så mycket i huset nu så hinner mest med insta,..men ska så fort jag får mer tid över uppdatera här mkt mer) ? Annars hojta till så skriver jag här också! Vad kul att ni också ska få ett Spira 168,och snart också! Kommer du lägga upp bilder någonstans så man får se hur ert blir ? Mvh Miriam
Miriam

4 Anonym:

skriven

Superfint! Vad heter tapeten? :)

Svar: Tack :D , Den heter Pigment light grey från Borås tapeter. Den skiftar från grått till greige och i mörkare och ljusare toner beroende på ljuset. Jättelevande och fin är den :)!
Miriam

5 Emilie:

skriven

ÅÅÅh vad FINT det blir =)!! Jag är så glad för eran skull!! Ni är verkligen värda det här!! Hoppas ni kommer trivas och bo kvar där läääänge =)! Och hoppas jag hinner komma ut å hjälpa er nåt innan ni är klara =). Jag har lite mycket (låååånga dagar) den här veckan i skolan men kanske på lördag eller söndag nästa vecka? Det ser iallafall super ut!!!! Kommer bli så bra! Du är så duktig på färgsättning och inredning =)

Svar: Tack <3 Du är välkommen nääär du vill Emilie ;) Dörren står öppen för dig alltid!Hoppas skolan går bra!
KRam
Miriam