Övervåningen

En kommentar
 
 
 
 
Hej Hej .. 
Det var länge sen..jag sa ju att det kommer dröja mellan inläggen tills vi kommer in i huset ha ha :D man har ju inte så mycket att visa ännu. Det är lite trååååkigt!
Men iallafall nu ska jag lägga upp lite bilder på Övervåningen som vi ju valt att få isolerad ifrån Fabriken:
 
 
 
Välkommen upp !
 
 
 
 
 
 
Här står jag med ryggen mot ungarnas framtida rum och blickar mot vårt lilla sovrum till höger och badrummet som hamnar till vänster.
 
 
 
 
 
 
Här har jag ställt mig på andra sidan och man ser trappuppgången och en del av ena barnrummet längst bort i hörnet...detta blir nog Angelinas.
 
 
 
 
 
 
 
 
Mot Badrum och vårt sovrum igen..
 
 
 
 
&
 
 
Vi har två häärliga takfönster som jag hoppas ska ge ljus här uppe..
Sedan funderar jag på om vi ska betsa limträbalken som går uppe i taket i allrummet i mörkbrunt.
Den går ju som raktöver från kortsida mot kortsida av huset,en enda lång.
i sovrummen så döljs de av väggarna men i allrummet kan man låte den vara synlig.
 
 
 
bild från hemnet
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
bild från google
 
 
 
 
 
bild från instagram..min favorit bild på bjälkinspiration.
 
 
 
bild från google
 
 
Nu är ju som sagt limträbalken i vårt hus ensam och lång som går rättöver rummet och inte som på bilderna men ni kan se tanken och känslan  iaf.
Det ska ju ändå vara så vitt däruppe och så är det ju lite vindsvåningskänsla med öppet till nock,så jag tror att rummet kan hantera en mörk bjälke.Jag har inte bestämt mig ännu så tankarna går.
Kanske kan ge utrymmet lite karaktär . något som nyckelfärdiga hus kan behöva få lite extra av för att undvika för mycket kataloghus känsla..Vad tror ni?
 
Kram
 
 
1 Vibyggerkaptensgården:

skriven

Hej! Takbjälkar är så snyggt o ger en massa karaktär till rummet! Bodde i en vindsvåning för några år sedan med betsade bjälkar i nån mörkbrun nyans. Vi satt spottar i dem, väldigt effektfullt. Ni bygger verkligen ett trevligt hus, trevlig läsning!

Svar: Hej och tack för din kommentar 😃!Oh det var smart med spottar i bjälkarna 👍🏻!
Ja jag tänker att det blir liksom lite mysigt och snyggt samtidigt om man betsar den som går rätt genom allrummet.. Hmm jag måste se övervåningen färdig först 😄.
Men vilket fint hus ni ska bygga! Jag måste kolla in på din sidan när det kommer, vad spännande!
Miriam