Möbler till vardagsrummet.

En kommentar
 
Hej!
 
I väntan på tillgång till vårt fina hus så får jag fortsätta roa mig med inredningen så länge...inte mig emot då mkt fokus legat på praktiska ting.
Man har ju en del från sitt förra boende som jag längtar efter att få återse då jag är en sån som plockat ut och lagt ner känslor i det mesta som vi har hemma.Som just nu när man bor i möblerat andrahand och har magasinerat det mesta man äger och har.så kan jag faktiskt känna äkta saknad efter våra saker,sjukt va?!
Men jag är glad att det är så fint här där vi får hyra så det blir lite plåster på såren :)!
 
 
För mig handlar inredning inte bara om trender även om man såklart  inspireras av dessa,
utan också till största delen av känslor och minnen.För mig spelar ingen roll vilken butik prylen kommer ifrån och om den har ett högt pris osv, utan jag går mer än gärna på loppisar ,Ikea och Rusta. Att måla om och klä om för att det ska passa min vision är inga problem ( min käre sambo ställer så gärna up hi hi ;)..nä men han är fin han och hjälper till när jag ber snällt). Sen kan man ju alltid förgylla hemmet med något lite extra flärdfullt som ljusstaken jag ska visa er nedan..den fullkomligt älskar jag och skulle ha fallit för den oavsett om den varit så populär som den nu är ,det vet jag. Den hade varit lika vacker om den så var hittad i ett soprum,
MEN det är ju faktiskt också lite kul att ha något som är lite trendigt ibland..och ofta har det ju blivit populärt just för att det är så oemotståndligt snyggt!
Det finns absolut många sjyssta grejer på marknaden just nu!
 
I allafall..en ny soffa behöver vi eftersom vår andra soffa är alldeles för stor.
Jag har nog bestämt mig för en jag visade i tidigare inlägg,men jag måste beställa snart då det är kampanjpris just nu..Det grämer mig lite  då våran är den absolut skönaste soffan jag nånsin haft och den är relativt ny då vi köpte den till vår lgh som vi sålde nyss.
Visst det är en " standard" soffa , mörkgrå med schäslong som de flesta har men den ääär gudomlig må jag säga..
Så om någon vill köpa säg bara till ;)!
 
Och ett matbord behöver vi då det gamla åkte på tippen i flytten..Ett STORT .
Jag har hittat ett som är nyhet för i år  på IKEA jag ska gå och klämma på..
Jag hade ögonen på ett stort snyggt kryss bord,men detta är mindre än hälften så dyrt och dessutom snyggt så varför inte vara smart tänker jag?
Lägger upp en bild nedan på det med.
 
 
 
 
 
MEN FÖRST:
Jag ska visa ett lite färgschema som vi tänkte ha i vardagsrummet,jag har försökt fota de beställda proverna på soff tyg , tapet samt golvet.
Det är lite svårt att få till rätt färger med mobilkameran.
Golvet blir blekt trä färgat och tapeten är ljusgrå/greige..tygprovet på soffan som jag bestämt mig för är lite mörk mullvadsfärgat kan man säga.
 
( Golv Bauhaus Tapet Boårstapeter pigment )
 
 
 
 
(Och här är soffan,men med tyget Porto 17)
 
 
 
Vi kommer även att ha vårt serveringskåp som stod i vårat förra hus som var byggt 1895 , mot väggen där matbordet ska stå i ena ändan av vardagsrummet.
Här ser ni det där borta mot väggen i våran gamla lägenhet..och där är vår supersköna soffa med jue ;)
 
 
( soffa från Chili och vårt fina gamla serveringskåp )
 
Matbordet jag nämnde från IKEA heter Möckelby..NEJ men vad sjutton nu börjar de sälja slut står det på hemsidan såg jag nu när jag skulle hämta bilden från dem,  MÄÄH ..samma som med ljusstaken då,jag fick höra att den var restnoterad också..buhuu får väl skynda mig nu.
Jag ska måla det vitt mot vilda protester här hemma,men jag har bestämt mig!
 
Jag tycker att det är så himla fint med krysset och att det är två breda plank som toppskiva!
Sen är det slipningsbar yta till skillnad mot många andra av möblerna därifrån,alltså lite mer gediget vilket är toppen i en barnfamilj :).
( Bord Möckelby IKEA)
 
 
 
( lånad bild från instagram )
 
Här är den underbara och lite dyra ljusstaken Gloria från Klong Design av Broberg&Ridderstråle.
 
Tänk sedan också mina planer på fina vita inbyggda bokhylle system ( IKEA-hacks) någon gång i framtiden på "tv-sidan" av vardagsrummet..jag drömmer om att det kommer bli superfint och ekonomiskt och klassiskt..och alldeles alldeles underbaaaart ;)!
Fast oj vad splittrad det ser ut på bilderna,måste börja lägga ner tid på att redigera bilderna..men i mitt huvud så passar allt iaf väldigt bra ihop,jag hoppas ni också kan se det :D!
 
KRAM!
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Emilie:

skriven

Det kommer bli så himla snyggt 😃👍

Svar: Taaack <3
Miriam